Saturday, December 22, 2012

Mari Menutup Aurat

Gambar: ~ MARI MENUTUP AURAT DENGAN BETUL ! ~

TUDUNG --> ❤
Tudung mestilah labuh, menutup dada, tidak jarang dan tidak terlampau menarik perhatian orang.Tidak boleh memakai sanggul tinggi sehingga begitu jelas kelihatan seperti bonggol unta.

PAKAIAN --> ❤
Baju mestilah labuh, tidak jarang, longgar, tidak menampakkan bentuk badan dan tidak menggunakan warna yang terlampau terang.Lengan baju mestilah sampai ke pergelangan tangan.Bahagian pergelangan tangan ke atas adalah aurat yang wajib ditutup.

PERHIASAN --> ❤
Perhiasan tidak boleh sehingga tabarruj, jangan kelihatan begitu terserlah dan bukan niat untuk menarik perhatian orang.

KAKI --> ❤
Kaki adalah aurat, wajib ditutup.Pakai sarung kaki.Tidak boleh memakai gelang kaki yang berbunyi dan kasut tinggi yang menyebabkan bunyi sehingga menarik perhatian.Gunakan kasut tumit getah.


tudung

~tudung mestilah labuh , menutup dada , tidak jarang dan tidak terlampau menarik perhatian orang . tidak boleh memakai sanggul tinggi sehingga begitu jelas kelihatan seperti bonggol unta.


pakaian

=baju mestilah labuh , tidak jarang , longgar , tidak menampakkan bentuk badan ,dan tidak menggunakan warna yang terlampau terang . lengan baju mestilah sampai ke pergelangan tangan . bahagian pergelangan tangan ke atas adalah aurat yang wajib ditutup . 

perhiasan

*perhiasan tidak boleh sehingga tabarruj , jangan kelihatan begitu terserlah dan bukan niat untuk menarik perhatian orang .

kaki

#kaki adalah aurat , wajib ditutup . pakai sarung kaki . tidak boleh memakai gelang kaki yang berbunyi dan kasut  tinggi yang berbunyi sehingga menarik perhatian . gunakan kasut tumit getah .

2 comments:

Jom Komen !
Saya hargai komen anda tauu ;)

 
This Blog Are Protected By Me . DO NOT OPEN MY PAGESOURCE . Full Designed by -Nur Irdina Zakaria-
...