Thursday, January 8, 2015

Seharian Di Pulau Pinang

assalamualaikum semua . dah lama sya tak buka blog kan ? kalau dilihatkan kembali last story sya pun 2013 kan ? dah setahun tak buka . awai tuh nak buka , tapi internet slow sangat . semua akaun nak buka tu yang jadi slow tuh . heheheee

sebenarnya banyak yang sya nak cerita kan kepada awk semua . macam poyo jaaa kan cakap ' sya awk' nih , heheheee . okeyyy , hari ini sya nak ceritakan tentang " seharian di pulau pinang " . sebenarnya nie rombongan sekolah . tak pa lah tajuk lain pun .

pada 18 november 2014

awal tu excited nak pi . ya lah dah lepas EXAMination . petang tuh waktu nak balik sembang2 dengan kawan . semua cadang nak pakai baju sekolah tapi ada yang setengah nak pakai baju batik . geng sya cadang nak pakai baju batik . pastuh depa kata malam nanti depa nak call .so , kami pun nak comfermlah malam nih .

waktu sya dah balik . kawan sya bercadang nak pakai baju batik . nak dijadikan cerita . malam tuh sya talefon kawan sya yang mengetuai rombongan tuh antara nak pakai baju batik atau baju sekolah . pastuh dia suruh pakai baju sekolah . so , sya pun talefon kawan sya yang lain yang tak jadi nak pakai baju batik , pakai baju sekolah . berbalik kepada cerita di sekolah , kawan sya ( fizah ) bagitau kawan sya ( umai ) yang suruh bagitau sya yang jadi nak pakai baju batik . so , dia bagitau lewat beberapa jam , pastuh sya peliklah tadi kat talefon nak pakai baju sekolah tapi tukar pulak nak pakai baju batik . sya pun pakailah baju batik .

esok tuh mai2 sekolah sya seorang jaaa geng rombongan yang pakai baju batik . malu gilaaa ! semua pakat duk usha . geng sya duk tanya 'kenapa hang pakai baju batik ? bukankah kita dah comferm malam tadi yang nak pakai baju sekolah ?' . pastuh aku cakap 'umai kata hampa nak pakai baju batik . pastuh aku pakailah .' kawan aku pun cakap .' laaaaaa , dia lambat cakap tuh . awai tuh memang kami suruh dia cakap kat hang yang nak pakai baju batik . pastuh kan hang talefon kami nak pakai baju sekolah . kami pun pakailah .' aku pun cakap  'tapi ..... '. kawan aku pon 'hmmm , tak pa lah buat dunooo ja lah .'

amboih cerita panjang lebaq ngat aih . nih kan cerita pasai seharian di pulau pinang . okeyyy , nie barulah ceritanya .

pada19 november 2014

rombongan kami bermula pukul 8:00 tapi bertolak pukul 9:00 . huhuhuuu bas lambat sampai  . kami pi interactive museum , padang kota lama , prangin mall dan bukit bendera .

mula2 pergi interactive museum . memang cering gilaaa pi sana sebab aku sorang jah pakai baju batik . tapi yang tuh tak berapa seronok pon sebab rombongan sekolah lain pun turut serta . maksud sya depa pun pi waktu yang sama . so , payah lah nak berposing kat situ . MALU .

yang kedua kami semua pergi padang kota lama . situ memang tak ada apa pon kami pi pun nak berkelah makan tengahari . lepas tuh cepat2 kami tukar baju . masing2 dengan baju fesyen tersendiri . ada yang pakai baju muslimah , baju kurung dan ada juga yang berjubah jeans iaitu aku . heheheee . semuanya cantik2 belaka . selendang berlilit2 , bawal berpin2 , heheheee tu tak lah . bawal biasa jah depa pakai .

kemuadian , kami pun menuju ke destinasi yang ke-tiga iaitu prangin mall . sya cadang nak beli jam tangan jah . tapi terlebih beli , pi beli jam tangan dengan button gambar jae suk dengan baekhyun . heheheee . comel kot , hahahaaa ! kawan aku beli benda lain .

terakhir iaitu destinasssi yang paling seronok iaitu bukit bendera . tak tau lah berapa patah perkataan yang awk perlu baca sebab banyak cerita yang menarik . sya mulakan dengan sewaktu berbaris tunggu keretapi masa nak naik tuh . tengah duk sembang dengan kawan . tiba2 sya ternampak seorang lelaki duk usha jaaa geng kami , bukan nak menggedik tapi ini fakta . nak tergelak pun ada , takut pun ada . yang kawan aku seorang nih pun takut duk kata 'abaikan2 , toksah duk layan .' macam mana nak layan setiap kali kalih belakang mesti dia duk tengok . hahahaaa .

beberapa minit kemudian , keretapi pun dah sampai . keretapi yang nak naik bukit tuh . ( siapa yang pernah pi mesti tahu ) . kami masuk tuh , lelaki yang duk usha kami tuh pun naik pintu yang sama dengan kami . gila , sekali dengan awek dia . rasanyalah . tapi ada dua orang perempuan satu tuh dia punya , satu lagi kawan dia punya lah kut . aaahhh!!! malas lah nak ambik tau . kawan2 kami apa lagi bawak keluaq lah gadjet atau kamera masing2 . seorang daripada kawan sya tuh nak ambil gambar sya dengan kawan2 yang lain . tiba2 kawan lelaki yang duk usha kami tuh menempek muka dalam gadjet kawan aku tuh . maksudnya dia pun nak sua kepala kat tepi aku waktu kawan aku nak tangkap gambar . lepas jah tangkap , sya pun cakap kat dia 'ish ! sebok jaaa .' dia pun malu , kawan dia pun gelak .

sampai jah di sana , kami pun excited sangat nak naik . dengar jaaa cikgu bagi taklimat , kami terus naik bukit . seronok gilaaa . tak tau nak mula cerita dari mana . haaaaaa ! sebelum tuh , masa kami tunggu kawan2 kami yang lain keluar dari keretapi tuh , sya dengan kawan sya seorang nih terjumpa sebuah keluarga yang berasal dari pakistan kot . ntah tak ingat pulak . series anak dia comel gilaaa . nak tengok ? nanti habis cerita sya tunjukkan . geng sya pun cuba2lah speaking dengan mereka . okey sya teruskan cerita sya . naik sana naik sini semua kami dah pergi . dah berselfie . bergambar . semua dah . ada kawan aku 3 orang nih tiba2 menjerit" lari , anjing kejaq! " . kami pun tiba2 terkejut pi tengok depa . hahahaaa , ketawa tak habis2 tengok gelagat depa . siapa yang suruh depa pi kacau anjing tuh . memang padanlah kena kejar .

kami pi naik bukit satu nih ingatkan ada apa tengok2 atas tuh ada surau . ada yang pi solat . ada yang nak jamak sekali dengan asar . sya dengan geng sya jamak sekali dengan asar . heheheee . turun dari bukit tuh memang rasa nat tergeliat kaki nak terjatuh sebab curang sangat . lepas tuh kami pi satu tempat . tempat nih sesuai sangat dengan orang yang bercouple nih . sebab nie tempat kunci2 yang ada kat korea tuh . lepas kami turun kami pun kena panggil balik . pastuh turun jah dari bukit tuh dengan keretapi , pakat2 beli air lah . banyak berjalan . huhuhuuu . but , it's very fun !

otw balik tuh macam2 cerita yang depa semua ceritakan dalam bas hahahaaa . singgah R&R solat , makan , selfie dekat pantai . balik sekolah .  balik tuh sampai R&R alor setar . lepas tracfic light . pusing ke kanan , tiba2 jah bas rosak . semua pakai hairan . pastuh ayah kawan aku ternampak bas . dia nampak macam bas budak sekolah kami . pastuh dia berhenti kereta pastuh turun tengok2 betul . dia pun tanya kenapa boleh rosak pastuh pak cik tuh pun cakap kipas apa ntah rosak . patuh sya pun balik dengan dia sebab sya dengan kawan sya berjiran . kami pun pulang . nasib kawan sya yang lain kena tunggu bas yang lain menjemput depa semua .

ya ! dah habis pun cerita seharian di pulau pinang . memang panjang .  maafkan sya kalau cerita nih agak membosankan dan sangat poyo jalan ceritanya . sebelum undur diri , sya ingin kongsikan gambar2 sya dan kawan sya di sana .

baby tuh lah orang pakistan ( tak pasti lahhh ) . nama dia arridzuan ( eja tak pasti ). comel kan dia nih  heheheee .

still sokong kedah heheheee . mata kawan terkenyit sebab kamera flash

tak cukup seorang baru jadi satu geng

love aku tak nampak alahai

duck face , peace and cheese

-HASZ-

nie lah kunci yang sya bagitau tuh . yang orang couple tuh laaa . cantik kan macam2 bahasa ada .

My lovely friends
we're at bukit bendera

saya sudahi dengan gambar sya yang cantik nih .
photographer is Amni
model is me .
sorry bekas mister potato terkeluar daripada beg