Thursday, May 2, 2013

Teringin nak pakai Purdah .. ^_^



*assalamualaikum*





  tu , tu ( < ) gambar kat tepi  tuh . comel kan dia pakai purdah ?

weh2? nak cerita sikit . 

* sekolah kami  ada seorang yang pakai purdah .  sekarang , dia tingkatan 2 .  dia pakai  sebab dia keturunan mesir . teringin kami nak pakai purdah . huhu .... ( nak pakai ka tak mau pakai tak mau pakai tak mau ) . *keliru  dalam fikiran , hahaha! nie kami copypaste dari blog orang . ambik yang nie ja.

 PENGERTIAN PURDAH

Di dalam Bahasa Arab, purdah disebut sebagai niqab. Menurut Kamus Besar Arab-Melayu Dewan, purdah bermaksud kain penutup muka perempuan. Secara lazimnya, kain tersebut digunakan menutup sebahagian besar kawasan muka sesesorang perempuan itu melainkan matanya sahaja. 


                                   Foto       >>>        
                                           *adakah kami akan menjadi macam ini pada masa akan datang?
                                                                                                    wallahua'lam

#sampai sini saja cerita kami .  hanya mahu luah perasaan yang tersulit .  sikit jaaa..adoiii : ' ) . assalamualaikum ... 

5 comments:

  1. tu lah kan ? bilalah bleh pkai ... hehe :)

    ReplyDelete
  2. Ayat last macam ayat dalam entri kami. hermm.

    ReplyDelete
  3. hahahha...tu lah psai .... hohoho :)

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Jom Komen !
Saya hargai komen anda tauu ;)

 
This Blog Are Protected By Me . DO NOT OPEN MY PAGESOURCE . Full Designed by -Nur Irdina Zakaria-
...